Alla inlägg under april 2015

Av Jens Ekholm - 15 april 2015 21:12

Här kommer min rapport som jag lovade. Hur var fisket då? Jo visst finns det fisk nu i älven men segt ännu. För min del så bommade jag ett hugg samt tappade en silverblank öring på kanske 1,5 kg. Såg även flera fiskar visa sig nu innan mörkret. Pratade med en kille som fiskade på korallen och han hade tappat någon fisk och även sett fisk. Så hoppas det är på g nu. Det var 4 st öringar inskrivna när jag for hemåt och väldigt lite folk på plats. Det ända jag lyckades få var en trasig mobil haha..

Aja Skitfiske på er.

Av Jens Ekholm - 15 april 2015 07:34

Blir en sväng till älven efter jobbet ikväll och se om man lyckas få någon öring denna gång. Men om inte så får man ju iallafall fiska av sig lite. Så rapport kommer

Skitfiske på er..

Av Jens Ekholm - 12 april 2015 15:25

Sitter här hemma nu med återigen ett uselt resultat från älven det vill säga att jag blev fiske f...a igen. Startade fisket på skravlet för att sedan gå vidare till pumpgropen men lyckades inte få med mig någon fisk. Fiskade både drag och spinnfiske med sänke. Vädret var nog boven idag då det var blåsigt och kallt med regn. Endast kommit upp 2 st öringar under förmiddagen båda returnerades. Aja skönt med frisk luft iallafall så varför klaga :). Här är den beryktade trappan vid skravlet och även en bild på skravlet.

Skitfiske på er.

Av Jens Ekholm - 11 april 2015 17:04

Jaha här sitter en besviken Ekholm och funderar över dagens tur till Älvkarleby. Funderar över varför det ej är så mycket öring uppe i älven som det igentligen borde vara och om det kommer några för den delen. För som det är nu så är det sjuuuuuuuukt seegt fiske. visst det nappar ibland men det är inte mycket. Resultatet idag då jo tappade två stycken på drag idag.

Nya tag imorgon söndag hoppas på mer fisk då. Hörs då Skitfiske / J.E

Av Jens Ekholm - 11 april 2015 09:55

Dags att uppdatera om morgonens fiske nudå och vad säger man jo ordet är segt med många e. har inte sett någon här som fått något alls inte hört om heller. Kan ju iof bro på dimman som kom in här men någon fisk borde nypa tycker man. Jaja fisket fortsätter..

Skitfiske

Av Jens Ekholm - 11 april 2015 06:06

Fisket igång sedan en 20 min tillbaka och har redan tappat en öring på drag så det verkar lovande bara nöta nu.

Skitfiske

Av Jens Ekholm - 10 april 2015 19:14

Äntligen är helgen kommen och fisket med den. Imorgon Lördag och Söndag blir det fiske i Älvkarleby. Men nu är det bara hoppas att öringen börjat stiga i älven fast åker tyvärr dit med noll fisk känsla. Men rapport kommer så följ bloggen..

Skitfiske på er.

Av Jens Ekholm - 5 april 2015 11:42

Nyss hemkommen från Älvkarleby igen efter ett morgonpass med både flugfiske och spinnfiske. Men fisket fortsätter vara ohyggligt segt då jag inte hade ett Pet på grejorna idag heller. Nej nu vänta en vecka och se om öringen börjart komma upp i älven till helgen då kommande vecka lovar varmt och fint väder.

Skitfiske på er.

Presentation

28 åring som är fiskenörd ut i fingerspetsarna. Hoppas ni kommer ha en trevlig läsning här.

Skit fiske på er..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards